Language Selection

English French German Italian Portuguese Spanish

Mandriva Linux 2009 Alpha 1: no public release

Filed under
MDV

Those of you who saw the recent announcement of the Mandriva Linux 2009 release schedule may be wondering about the status of Alpha 1, which was scheduled for public release on June 25th. Due to some major problems in this release relating to X.org, the migration from KDE 3 to KDE 4, and generation of One images, we have decided not to make a public release of Alpha 1.

The first public pre-release for Mandriva Linux 2009 will now be Alpha 2, which will be released according to the announced schedule, on July 10th.

Bit More Here




More in Tux Machines

Judge spanks SCO in ancient ownership of Unix lawsuit

IBM has had a win in its long court battle with SCO over just who owns Unix and, by extension, whether Linux is an unauthorised clone. Some quick and simplified history: SCO – short for The Santa Cruz Operation – was a software company that offered a version of Unix for x86 chippery. When Linux came along in the late 90s and started turning into a business, SCO more or less sank and it attacked both Novell and IBM for their role in helping to spread Linus Torvalds' brainchild. At stake was whether those who distribute and profit from Linux should share some of their bounty with SCO. If a court had found in SCO's favour, it would have been bad news for Linux. The Novell suit ran for about six years, but SCO lost. After that, SCO endured all manner of financial strife, but managed to crawl from the crypt more than once. Last year, SCO managed to secure approval to re-open the case against IBM. Read more Also: ENOUGH! Says Nuffer

Hands-On with Tanglu 2.0 Bartholomea annulata

Tanglu GNU/Linux is a distribution based on Debian Testing. When I wrote recently about the future of Linux Mint Debian Edition and other distributions based on Debian Testing, what I was concerned about was the fact that they will be changing their base to Debian Stable in the near future. Tanglu has not given any indication that they intend to change, so this could be a good alternative for the future. Read more

Case study: Sky News turns to Red Hat for IT upgrade

The news never stops and Sky News must ensure its systems are always available and adaptable for changes to service provision. To ensure the scalability and resiliency of operations, the news organisation has deployed Red Hat Enterprise Virtualisation and Red Hat Satellite in two datacentres. The upgrade to IT infrastructure allows the firm to deliver flexible broadcasting and publishing. Read more

Did Cyanogen betray OnePlus for India?

This year kicked off with OnePlus and Cyanogen Inc announcing the OnePlus One invitation only device which created a buzz in the tech community, since then, relations have taken a downward turn and now the two companies are in a legal debacle over the Indian market. Back in February on the 28th, OnePlus and Cyanogen both signed a collaboration agreement and earlier on that month, on the 1st, they signed a trademark license agreement which is valid until 31st January 2016. These agreements meant that OnePlus was allowed a non-exclusive license to use Cyanogen trademarks and software worldwide except mainland China. Everything is OK up until September 2014. Read more